راهنمای سفر به شانگهای چین؛ شهر آسمانخراش‌ها

مترجم سایت

تبلیغات

تبلیغات

زبان

فروشگاه کتاب

فروشگاه کتاب

موضوعات

موضوعات

تبلیغات

تبلیغات

پیوندهای روزانه

پیوندهای روزانه

مکان تبلیغ شما

مکان تبلیغ شما

لینک دوستان

لینک دوستان

توریست را محبوب کنید:

شاهین گشت

تور های نوروزی

راهنمای سفر به شانگهای چین؛ شهر آسمانخراش‌ها

راهنمای سفر به شانگهای چین؛ شهر آسمانخراش‌ها

گران، کلمه‌ای است که اگر بخواهیم شانگهای را با دیگر شهرهای چین مقایسه کنیم، به کار می‌بریم. البته این بدان معنی نیست که اگر بودجه‌ی کمی در اختیار دارید نشود از زیبایی‌های این شهر لذت برد. چرا که گردشگران می‌توانند با بودجه‌ای کمتر نسبت به شهرهای اروپایی و بعضی از شهرهای آسیایی هتل‌های خوب و مناسب را پیدا کنند.

شانگهای چین

جاذبه‌های ارزان و حتی رایگان زیادی در این شهر وجود دارد. هنگامی که یک اتاق اجاره کردید و خیالتان از بابت اقامت راحت شد، می‌توانید با بودجه‌ای محدود هم از این جاذبه‌ها بازدید کنید. غذا و نوشیدنی در شانگهای پهنه‌ی قیمتی وسیعی دارند. اگر در رستوران‌هایی که توسط محلی‌ها اداره می‌شود یا از غذافروشی‌های خیابانی غذا تهیه کنید می توانید با پرداخت هزینه‌ای کم، خورد و خوراک خودتان را تامین کنید. اما رستوران‌هایی که به گردشگران اختصاص دارد معمولا گران قیمت هستند.

اطلاعات ضروری

  • اختلاف زمانی با تهران: ۳:۳۰+
  • واحد پول: رنمینبی(یوان)
  • نرخ تبدیل ارز: ۱۰CNY = ۱.۵۷ USD

وضعیت آب و هوایی

آب و هوای شانگهای به طرز چشمگیری در طول فصل‌ها تغییر می کند. تابستان‌ها معمولا هوا داغ و گرم است. زمستان هم گاهی اوقات یخ بندان می‌شود. از این رو هردوی این فصل‌ها سفر را با مشکل مواجه می‌کنند. بنابراین فصل‌های پاییز و بهار برای سفر به این شهر شرایط بهتری دارند. بارش باران در طول تابستان و بهار اتفاقی بسیار عادی است. بر خلاف این دو فصل، پاییز و زمستان، آب و هوایی نسبتا خشک دارند.

شانگهای چین

شانگهای چین

شانگهای چین

شانگهای چین

بهترین ماه‌های سال برای رزرو هتل

از آنجا که شانگهای مقصد تجاری محبوبی است، اغلب اوقات سال با جمعیت زیادی روبرو هستیم که اکثر هتل ها را پر کرده‌اند. فصل‌های پر گردشگر و گران قیمت یا به اصطلاح High-Season‌ معمولا از ماه آوریل تا می و همچنین سپتامبر تا نوامبر به شمار می‌روند. البته اکثر هتل‌های  شهر در طول تابستان قیمت‌های بالایی دارند. بنابراین بهترین زمان برای اجاره‌ی هتل در طول زمستان و از ماه‌های دسامبر تا مارس است که off-season  نامیده می‌شوند.

انواع هزینه‌ها

هزینه‌ی هاستل

اگر قصد اقامت در یک اتاق اشتراکی را داشته باشید باید به ازای هرشب اقامت مبلغی بین ۵۶ تا ۷۲ یوان بپردازید. اتاق‌های خصوصی قیمت‌های بالاتری دارند و برای هر شب اقامت در اکثر آن‌ها معمولا باید بین ۱۴۰ تا ۲۵۰ یوان هزینه کنید. اما در بعضی نقاط قیمت‌ها بالاتر از ۴۰۰ یوان هم می‌رسند. همچنین اگر بودجه‌ی محدودی دارید با کمی جستجو می توانید اتاق‌های ارزان‌تری هم پیدا کنید.

هزینه‌ی اقامت در هتل

در شانگهای هتل‌ها رنج قیمتی متفاوتی دارند که بستگی به تعداد ستاره و موقعیت مکانی می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • یک ستاره:     ۵۷ تا ۲۵۴ یوان
  • دو ستاره:       ۷۰ تا ۶۰۵ یوان
  • سه ستاره:       ۱۱۴ تا ۷۲۶ یوان
  • چهار ستاره:    ۱۷۱ تا ۱.۷۸۳ یوان
  • پنج ستاره:      ۴۱۴ تا ۳.۰۸۳ یوان

همانطور که مشاهده می‌کنید قیمت انواع هتل در این شهر، از بسیار ارزان تا بسیار گران نوسان دارد. اگر به جدول دقیق‌تر نگاهی بیاندازید متوجه می‌شوید که گاهی می توان با پرداخت هزینه‌ی یک هتل به طور مثال ۲ ستاره در یک هتل ۵ ستاره اتاق رزرو کرد. پس اگر در انتخاب هتل کمی آگاهانه عمل کنید می توانید به مقدار قابل توجهی در هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید.

نکته: قیمت‌هایی که برای هاستل‌ها و هتل‌ها ذکر کردیم برای ۱ تا ۲ نفر به ازای هرشب اقامت محاسبه شده‌اند، طبعا هرچقدر تعداد نفرات بالاتر باشد قیمت‌ها هم تغییر خواهند کرد.

متوسط قیمت مواد غذایی

صبحانه: در صورتی که هتل یا هاستل مقصدتان منوی صبحانه را ارایه نکند، می توانید در فروشگاه‌هایی که مردم محلی غذا تهیه می‌کنند یک وعده صبحانه را با پرداخت ۱۲ تا ۳۵ یوان تهیه کنید.

ناهار: برای صرف یک وعده ناهار خوب به همراه قیمتی منطقی می توانید با پرداخت ۱۸ تا ۴۰ یوان در رستوران‌های معمولی و غرفه‌های خیابانی توقف کنید و از غذایتان لذت ببرید.

شام: برای صرف وعده ای شام انتخاب‌های زیادی در پیش رویتان قرار دارد که می توانید با هزینه‌ی ۳۰ تا ۶۰ یوان از آن لذت ببرید. برای افرادی که محدودیت بودجه‌ای زیادی دارند با کمی شانس و جستجو می‌توانند با قیمت‌های کمتری هم یک وعده شام نسبتا خوب را میل کنند.

مک دونالد: خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در شانگهای تقریبا از هرجای دیگر دنیا ارزان‌تر است. معمولا صرف یک وعده غذا در این رستوران‌ها در بهترین حالت خود بیشتر از ۱۴ یوان نمی‌شود.

بطری آب: می توان در ارزان‌ترین حالت یک بطری آب را در شانگهای با پرداخت ۴ تا ۶ یوان تهیه کرد.

هزینه‌ی حمل و نقل

هزینه‌ی جابجایی با تاکسی در این شهر نسبت به برخی از دیگر نقاط دنیا ارزان‌تر است، به طور مثال هزینه‌ی جابجایی از فرودگاه تا مرکز شهر بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ یوان هزینه در بر دارد. قیمت پایه‌ی تاکسی در سطح شهر هم در طول روز ۱۲یوان و در شب ۱۶ یوان می‌شود که به ازای هر ۳ کیلومتر جابجایی اضافه به ترتیب ۲.۴ و ۳.۱ یوان در روز و شب اضافه می‌شود.  با این وجود پیشنهاد ما این است که بیشتر از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنید. مقرون به صرفه ترین راه برای این کار هم خرید یک عدد کارت حمل و نقل عمومی شانگهای به نام Jiao Tong Ka است. مزیت اصلی این کارت این است که می توان از آن در همه‌ی حالت‌های سیستم حمل و نقل استفاده کرد (اتوبوس، مترو، لایت ریل، تاکسی و کشتی). اگر این کارت را مبلغ بیشتری شارژ کنید می توانید از آن در بعضی از فروشگا‌های شعبه‌ای همچون مک دونالد استفاده کنید. در صورتی که فروشگاهی از این سیستم استفاده کند لوگوی آن را بر روی کارت حک می کنند. برای تهیه کارت کافی است با پرداخت ۲۰ یوان و به زبان آوردن جمله‌ی "yi zhang jiao tong ka" (یی ژانگ  جایو تانگ کا) از هریک از ایستگاه‌های مترو آن را تهیه کنید. کارت مذکور تا سقف ۲.۰۰۰ یوان قابل شارژ است.

توصیه‌هایی برای صرفه جویی در هزینه‌ها

از فروشگاه‌های محلی خرید کنید

مراقب باشید در دام سوپرمارکت‌های خارجی نیفتید. برای کمپانی ها منفعت دارد که از نگرانی خارجی‌ها در مورد کالاها و یا گوشت‌های بسته بندی شده   استفاده کنند و شعبه‌ای در دیگر نقاط دنیا افتتاح کنند، اما نکته اینجاست که اغلب، قیمت‌های بسیار بالاتری نسبت به فروشگاه‌های محلی دارند. پس قبل از این که تصمیم بگیرید کجا خرید کنید سری به فروشگاه‌های محلی بزنید و قیمت‌ها را مقایسه کنید.  بدون شک می توان کالا ها و مواد غذایی مورد نیازتان را با قیمت‌های معقول‌تری از چنین نقاطی تهیه کنید.

بهترین تفریحات و سرگرمی‌ها در شانگهای

بازدید از Oriental Pearl Tower ( برج مروارید شرقی)

اگر به هرکدام از کارت پستال‌های شانگ‌های نگاهی بیاندازید به احتمال فراوان برج مروارید شرقی را در آن خواهید دید. این برج با ۴۶۸ متر ارتفاع، سومین برج بلند تلویزیونی جهان به شمار می‌رود. طراحی جالب این بنا، آن را بخشی جدایی ناپذیر از خط افق معروف شانگ‌های کرده است. اگر دوست دارید منظره‌ای بی نظیر را از ارتفاع بالا تماشا کنید این برج انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

نکته‌ها:

  • اطمینان حاصل کنید که در موقعیتی خوب بر بالای این برج قرار گرفته‌اید، در غیر این صورت ارزش هزینه‌ای که پرداخت می کنید را ندارد.
  • قسمتی با سقف شیشه‌ای بر بالای برج وجود دارد که حتما از آن دیدن کنید. مسلما دیدن ارتفاع زیاد درست در زیر پاییتان هیجان انگیز است.
  • معمولا جمعیت زیادی در این ناحیه حضور دارد. بهترین کار این است که در ساعات اولیه باز شدن درهای برج از آن دیدن کنید. ساعت 8 صبح زمان بازگشایی آن است.

اورینتال تاور شانگهای چین

اورینتال تاور شانگهای چین

اورینتال تاورشانگهای چین

اورینتال تاور شانگهای چین

پیاده روی و تماشای خط افق در تفرجگاه ریورساید

تفرجگاه ریورساید مکانی عالی برای قدم زدن محسوب می‌شود. باور کنید یا نه، انبوه آسمان‌خراشی که می بینید کمتر از ۲۰ سال قدمت دارد. هم در شب و هم در روز بازدید از این نقطه ارزش بالایی دارد. هرچقدر هوا تاریک‌تر می‌شود، رنگ‌های زیباتری در آسمان به نمایش در می‌آید.

نکته‌ها:

  • وقتی در این ناحیه حضور دارید، مراقب جیب‌ها و کیف پولتان باشید.
  • دسترسی به این تفرجگاه از طریق مترو و تاکسی بسیار راحت است.

تفرجگاه ریورساید شانگهای چین

تفرجگاه ریورساید شانگهای چین

تفرجگاه ریورساید شانگهای چین

میدان مردم

میدان مردم که قبل از انقلاب کمونیستی  یک مسیر مسابقه‌ی اسب‌سواری بود در جنوب جاده‌ی غربی Nanjing  قرار دارد. این مکان یک میدان عمومی بزرگ است که ساختمان شهرداری شانگ‌های هم در آن واقع شده است. میدان مردم ترکیبی زیبا و دلنشین از پارک و معماری است. یک لیوان چایی تهیه کنید، در پارک بنشینید و از شنیدن صدای مصنوعی پرندگانی که از بلندگوها پخش می‌شود لذت ببرید!

نکته‌ها:

  • موزه‌ی هنرهای معاصر این پارک، یکی از بهترین‌ موزه‌های  شانگهای محسوب می‌شود که با نمایشگاه‌های فصلی توسط هنرمندان جوان اداره می‌شود.

میدان مردم شانگهای چین

میدان مردم شانگهای چین

میدان مردم شانگهای چین

معبد لانگا (Longhua)

معبد لانگا که یکی از بزرگترین مجموعه معابد شانگهای است،  اولین بار در سال ۲۴۲ پس از میلاد ساخته شد. اکثر ساختمان‌هایی که در این مجموعه تماشا می کنید به طور معمول دوباره سازی شده‌اند، اما لایه‌ها و معماری‌ها از زمان ساخت در طول سلسله‌ی سانگ تا به امروز حفظ شده‌اند. این معبد در حومه‌ی شانگهای قرار دارد و به همین دلیل معمولا گردشگر زیادی به خود جذب نمی کند، از این رو برای زمان‌هایی که نیاز به آرامش و خلوت دارید می توانید به عنوان گزینه‌ی مناسبی روی آن حساب کنید تا چند ساعتی را دور از شلوغی شهر سپری کنید. البته معماری‌های این مجموعه در هر صورت ارزش بازدید زیادی دارند.

نکته‌ها:

  • بیرون از معبد نمی توان زیاد دور شد، پس سعی کنید درون آن بمانید.
  • اگر دنبال مکانی هستید که استراحت کنید، به گشت و گذار بپردازید و همچنین عکس های فوق‌العاده ثبت کنید، این معبد مناسب شما خواهد بود.
  • اگر در طول بازدید از معبد گرسنه شدید می توانید در داخل آن اسنک خرید و میل کنید.
  • اگر خوش شانس باشید می توانید زمانی که راهبان مشغول عبادت و مناجات هستند آن‌ها را تماشا کنید.

معبد لانگا شانگهای چین

معبد لانگا شانگهای چین

معبد لانگا شانگهای چین

رستوران Xibo

نام این گوهر نایاب اشاره به اقلیت مردم منطقه‌ی Xianjiang دارد. این رستوران متخصص در طبخ غذاهای محلی است که طیف وسیعی از ظرف‌های غذایی شامل گوشت گوسفند، بادمجان و کدوتنبل را ارایه می‌دهد. احتمالا شما از طعم متفاوتی که این غذاها با آن‌چه که در شانگهای تجربه کرده‌اید دارد متعجب خواهید شد. پس اگر دنبال طعم‌های خاص هستید به هیچ وجه این رستوران را از دست ندهید.

نکته‌ها:

  • کباب بره یکی از آن غذاهایی است که حتما باید انتحان کنید.
  • پیشنهاد می‌کنیم حتما یکی از دسرهای این رستوران را مزه کنید.

رستوران در شانگهای

رستوران در شانگهای

رستوران در شانگهای

پارک مجسمه‌سازی Jing'an

پارک Jing'an یک فضای سبز خوش‌آیند با گل‌ها، درخت‌ها و مسیرهای پیاده‌روی در دل شهر است. این پارک خانه‌ی یک ترکیب دایمی از مجسمه‌ها و نمایشگاه‌های ویژه است که به صورت دوره‌ای با توجه به موضوع تغییر می‌کنند. آخرین موضوع این نمایشگاه بهشت و فانتزی شهری بود.

نکته‌ها:

  • ورود به پارک رایگان است.

شانگهای چین

شانگهای چین

شانگهای چین

شانگهای چین

شانگهای چین

تماشای سیرک جهانی شانگهای

سیرک جهانی شانگهای، یک مکان سرپوسیده است که در انجام حرکات آکروباتیک و آوازی متخصص هستند. شهرت و معروفیت این سیرک فراتر از مرزهای کشور چین است. این سیرک جهانی به خوبی برای نمایش حرکات آکروباتیک سنتی چینی و موسیقی که هم بزرگسالان و هم کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، شناخته شده است. پس اگر به تماشای سیرک و حرکات زیبا و محیر العقول علاقمند هستید به هیچ وجه این یکی را از دست ندهید.

نکته‌ها:

  • خوراکی و نوشیدنی در این مکان واقعا گران است. بنابراین خرید تنقلات و نوشیدنی قبل از رسیدن به اینجا را فراموش نکنید.
  • می توانید توسط مترو از شانگهای به راحتی به این سیرک سفر کنید.

سیرک جهانی شانگهای

سیرک جهانی شانگهای

سیرک جهانی شانگهای

سیرک جهانی شانگهای

باغ یو یوآن(YuYuan)

باغ یو یوآن در شهر قدیمی شانگهای واقع شده است. این باغ در سال ۱۵۷۷ میلادی و در طول حکومت سلسله‌ی مینگ توسط یک کارمند رسمی دولتی ساخته شده است. همچنین این مجموعه در طول چند قرن گذشته چندین بار بازسازی شده است. آخرین بازسازی آن به سال ۱۹۶۱ بر می‌گردد. قدم زدن در باغ یو یوآن به شما فرصت می دهد تا نگاهی اجمالی به سبک زندگی در چین باستان بیاندازید. به علاوه اگر دنبال مکانی برای رفع خستگی پس از یک صبح شلوغ شهری هستید، این باغ می تواند یک گزینه ی بسیار عالی باشد.

نکته‌ها:

  • فراموش نکنید که هنگام تماشای باغ مقداری خوراکی و نوشیدنی به همراه داشته باشید.
  • برای ورود به این مجموعه مجبور هستید مقداری هزینه کنید، اما مطمئن باشید که ارزشش را خواهد داشت.
  • آخر هفته‌ها معمولا جمعیت زیادی به این مکان هجوم می‌آورند. پس اگر به دنبال آرامش هستید بهتر است در طول روزهای دیگر هفته از باغ دیدن کند چرا که با وجود جمعیت، قابل تحمل‌تر است.
  • یک بازار درست بیرون از یو یوآن وجود دارد که در آن سوغاتی های گردشگری را به فروش می‌رسانند، پس اگر علاقمند هستید، بازدید از آن را از دست ندهید.
  • ناحیه‌ی بیرونی باغ قبلا بخشی از دیوار اصلی شهر شانگهای محسوب می‌شد، پس تعجبی ندارد که حس و حال چین باستان را بازتاب می‌دهد.

باغ یو یوآن شانگهای چین

باغ یو یوآن شانگهای چین

باغ یو یوآن شانگهای چین

بازدید از مرکز مالی جهانی شانگهای

بنای بلند مرکز مالی جهانی شانگهای نه تنها میزبان ادارات مختلف است، بلکه تعداد وسیعی رستوران را در خود جای داده است. این مرکز همچنین در طبقه ۹۴ یک ایوان دارد که می توان مناظری بی نظیر از شهر شانگهای و نمایی منحصر به فرد از اورینتال تاور را از آنجا تماشا کرد.

نکته‌ها:

  • احتمالا در تمام شانگهای سرویس بهداشتی پاک‌تر و مجلل‌تر از سرویس‌های مرکز مالی جهانی شانگهای پیدا نکنید.

مرکز مالی جهانی شانگهای

مرکز مالی جهانی شانگهای

مرکز مالی جهانی شانگهای

دره‌ی شادی شانگهای

دره‌ی شادی، محبوب‌ترین پارک تفریحی در شانگهای محسوب می‌شود و مشخصا ارزش بازدید بالایی به همراه خانواده دارد. با وجود اینکه پارک در مرکز شهر قرار ندارد، اما به راحتی از طریق مترو قابل دسترسی است. دره‌ی شادی انواع وسایل سرگرمی معمول و غیر معمول شهربازی‌ها را درون خود جای داده است. پس اگر دنبال محیطی برای سپری کردن یک نصف روز به یاد ماندنی هستید، می‌توانید روی این پارک حساب باز کنید.

نکته‌ها:

  • با خط شماره‌ی ۹ مترو به خیابان sheshan بروید و از آنجا به طور رایگان توسط اتوبوس‌های شاتل به سمت این پارک حرکت کنید.
  • معمولا پارک در طول صبح شلوغ است، پس کار عاقلانه این است که بعد از ظهر به این پارک بیایید. مگر اینکه از شلوغی بیش از حد خوشتان بیاید.

دره‌ی شادی شانگهای

دره‌ی شادی شانگهای

دره‌ی شادی شانگهای

رستوران ShangHai DiShuiDong

معمولا یکی از بهترین کارها در طول سفر تجربه‌ی غذاهای خوش طعم به همراه مزه‌ای جدید است. با اینکه رستوران Xibo   را کمی قبل معرفی کرده‌ایم، اما دلمان نیامد از این یکی نامی نبریم. پیشنهاد ما این است که برای تجربه‌ی یک وعده ناهار دلچسب در رستوران سبک هونان ShangHai DiShuiDong توقف کنید که هم در میان چینی‌ها و هم توریست‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار است. با وجود اینکه ظرف‌های غذا در اینجا اغلب با فلفل‌های قرمز بزرگ پوشیده شده است، اما تندی آن‌ها را می‌شود چیزی بین ملایم و متوسط در نظر گرفت، همین موضوع سبب شده است تا طعم این غذاها با ذائقه‌ی اغلب مردم  سازگار باشد. البته اگر اصلا تندی دوست ندارید می‌توانید ظرف غذای بدون تندی سفارش دهید. پس نگران نباشید و از طعم‌های متفاوت و خوشمزه غذاها لذت ببرید.

نکته‌ها:

  • گوشت دنده به همراه زیره مشهورترین غذای این رستوران است.
  • ظرف غذای میگوی مائو و قطعات مرغ سرخ شده به همراه فلفل برخی از محبوب‌ترین غذاهای سرو شده در این رستوران هستند.
  • رستوران DiShuiDong دو شعبه دارد، یکی در جاده‌ی جنوبی Maoming و دیگری در Dongping Lu. واقع شده است.

رستورانی در شانگهای

رستورانی در شانگهای

رستورانی در شانگهای

تور یهودیان شانگهای

شانگهای از راه‌های مختلفی شما را شگفت‌زده می‌کند. در این شهر می‌توانید بلندترین ساختمان‌های جهان، مراکز مدرن خرید و معابد زیبا را پیدا کنید. اما اغلب مردم نمی دانند که شانگهای دارای تاریخی جالب مربوط به یهودیان است و درواقع یک محله‌ی قدیمی یهودی نشین در اینجا وجود دارد. این ناحیه در جنوب محله‌ی هانگوکو و جنوب غربی محله‌ی یانگ پو واقع شده است. قبلا برخی از جوامع یهودی که در اواخر دهه‌ی ۳۰ از آلمان مهاجرت کردند در این منطقه زندگی می کردند. محله‌ِی یهودی نشین برای پناهندگانی که بین سال‌های ۱۹۴۳ تا ۱۹۴۵ که به چین مهاجرت کردند در نظر گرفته شده بود. این محله یکی از فقیرترین نقاط شانگهای به شمار می‌رفت.

نکته‌ها:

  • تورهای راهنمایی برای این محله در نظر گرفته شده است که می توانید در آن‌ها شرکت کنید، اگر نه که به تنهایی هم می‌شود به گشت و گذار در این منطقه پرداخت.
  • اگر علاقمند به تاریخ هستید این محله به همراه معماری‌های جالب و غیر منتظره می تواند برای شما جذاب باشد.

محله‌ی یهودی در شانگهای

محله‌ی یهودی در شانگهای

رفع استرس و خستگی در چشمه‌ی آب گرم Green Massage

سفر به چین و خصوصا شهر شانگهای به خاطر بزرگی آن، می تواند تنش‌زا و گاهی خسته کننده باشد. از این رو یکی از بهترین کارهایی که می‌شود در این شهر انجام داد این است که برای چند ساعتی تنتان را در چشمه‌هایی که در سراسر شهروجود دارند به آب بزیند. Green Massage یک چشمه‌ی آب گرم چینی است که به طور ویژه به آروماتراپی (رایحه درمانی) و زیبایی تخصص یافته است. ویژگی همه‌ی ۶ شعبه‌ی این چشمه یا حمام طراحی بسیار زیبا و کیفیت بالای درمانی آن‌ها است. با وجود اینکه هزینه‌ی ماساژ در این چشمه‌ها ارزان نیست، اما حقیقت این است که ارزش پولی را که پرداخت می‌کنید، دارد.

نکته‌ها:

  • حتما ۹۰ دقیقه ماساژ با روغن را امتحان می‌کنید، چرا که در آخر احساس می‌کنید شخصی تازه هستید.
  • سعی کنید از قبل به صورت آنلاین نوبت رزرو کنید تا مطمئن شوید جای مناسبی گیرتان می‌آید.

چشمه‌ی آب گرم در شانگهای

چشمه‌ی آب گرم در شانگهای

چشمه‌ی آب گرم در شانگهای

خرید در مرکز خرید IFC  شانگهای

مرکز IFC  یکی از بزرگترین مراکز خرد در سراسر چین به شمار می‌رود. در این مرکز می توان انواع برندهای لوکس به همراه غذاهای خوشمزه و دلفریب را پیدا کرد. با وجود اینکه خرید در این مرکز ممکن است گران تمام شود، اما هنوز هم ارزشش را دارد که در این منطقه به گشت و گذار و تماشای معماری آن و مناظر زیبای شب بپردازید. همچنین در مرکز خرید IFC طیف وسیعی از غذا وجود دارد که حتی سخت‌ترین ذائقه‌ها را هم راضی نگه می‌دارد.

نکته‌ها:

  • می توانید حمام های بسیار تمیزی در این مرکز پیدا کنید.
  • اگر از اورینتال تاور دیدن کردید می توانید بازدید از آن را با این مرکز همزمان کنید.

مرکز خرید در شانگهای

مرکز خرید در شانگهای

تفرجگاه The Bund

منطقه‌ی کنار ساحلی The Bund یک تفرجگاه و  ناحیه‌ی تاریخی است که درست در طول ساحل رودخانه‌ی Huangpu واقع شده است و مناظری زیبا از سطح خیابان‌ها و آسمان‌خراش‌ها، معماری گوتیگی و هنر Beaux را در مقابل رویتان به نمایش می‌گذارد. طوری برنامه ریزی کنید که چند ساعتی را در این منطقه‌ی زیبا سپری کنید، خصوصا اگر به عکاسی علاقه‌ی زیادی دارید.

نکته‌ها:

  • برای داشتن تجربه‌ای منحصر به فرد سعی کنید در تونل توریستی  کشیده شده زیر آب که مناطق Pudog و Puxi را به هم وصل می‌کند به گشت و گذار بپردازید.
  • اگرچه منطقه‌ی the Bund در طول شرقی اولین جاده‌ی Zhongshan قرار دارد، اما کافی است به راننده تاکسی‌ها بگویید "Wai Tan" تا آن‌ها متوجه شوند که باید شمارا به این نقطه بیاورند.

شانگهای چین

شانگهای چین

شانگهای چین

شانگهای چین

لذتی تماشایی به همراه آرامش در آکواریوم  اقیانوسی شانگهای

اگر به موجودات اقیانوسی و دریایی علاقمند هستید، احتمالا این آکواریوم زیبا مناسب شما خواهد بود. آکواریوم اقیانوسی شانگهای این فرصت را در اختیارتان می گذارد تا از نزدیک به تماشای کوسه های دریایی، کلپ‌ها، انواع ماهی و موجودات دریایی دیگر مشغول شوید. همچنین یک تونل زیر آبی که یکی از بزرگترین‌های جهان هم محسوب میشود  لذتی وصف ناشدنی و قابل لمس و فرصتی استثنایی برای تماشای دنیای زیر آبی را فراهم می کند.

نکته‌ها:

  • اجازه ندهید هزینه‌ی ورودی گران این آکواریوم شما را از تماشای آن منصرف کند، چرا که این هزینه ارزشش را خواهد داشت.
  • طوری برنامه ریزی کنید که چندین ساعت زمان را در این مکان صرف کنید تا دیدنی‌های زیاد آن را از دست ندهید.
  • اگر به شلوغی علاقه‌ای ندارید سعی کنید در طول روزهای هفته به تماشای آکواریوم بروید و از آخر هفته‌ها اجتناب کنید.

آکواریوم اقیانوسی شانگهای

آکواریوم اقیانوسی شانگهای

آکواریوم اقیانوسی شانگهای

آکواریوم اقیانوسی شانگهای



مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب


این نظر توسط hamed در تاریخ 1395/10/13/1 و 6:58 دقیقه ارسال شده است

<-CommentGAvator->

jaleb bod
پاسخ:ممنون از لطف شما


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







تبلیغات
تبلیغات

تبلیغات

آمار

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 95
    کل نظرات کل نظرات : 27
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 4

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 31
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 3
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 10
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 631
    بازدید ماه بازدید ماه : 15296
    بازدید سال بازدید سال : 70079
    بازدید کلی بازدید کلی : 905638

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 44.200.169.91
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :
    خبرنامه

    خبرنامه

      براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



      آخرین نطرات کاربران

      آخرین نطرات کاربران

        axoniouffaxoniouff - <a href=http://cialiswwshop.com/>buy cialis 20mg</a> - 1400/5/15
        axoniouffaxoniouff - <a href=https://ponlinecialisk.com/>cheap cialis</a> - 1400/4/28
        axoniouffaxoniouff - <a href=http://vskamagrav.com>kamagra 100 without prescription - 1400/3/25
        JefferySamJefferySam -
        <a href="https://vk.com/aktualnie_vakansii_russia">Работа в Перекрёстке Уфа</a> - 1400/1/19
        JefferyJawJefferyJaw -
        <a href="https://vk.com/aktualnie_vakansii_russia">Работа в Перекрёстке Саратов</a> - 1400/1/19
        روغن خراطینروغن خراطین - سلام وقت بخیر

        من هفته پیش اومدم اینجا و کلی استفاده کردم و دوباره اومدم که برای دانشگاهم اطلاعات جمع آوری کنم

        ممنون ازتون بابت سایت خوبتون - 1399/8/14
        روغن خراطینروغن خراطین - Hello good time

        I came here last week and used it and came back to collect information for my university

        Thank you for your good site

        <strong><a href="http://iemt.ir/kharatin/">روغن خراطین</a></strong> 100 درصد اصل

        -.:.-.:.-

        <a href="https://iemt.ir/"><strong>کانون طب ماندگار ابن سینا ایران</strong></a>

        <hr />

        سلام وقت بخیر

        من هفته پیش اومدم اینجا و کلی استفاده کردم و دوباره اومدم که برای دانشگاهم اطلاعات جمع آوری کنم

        ممنون ازتون بابت سایت خوبتون

        <strong><a href="http://iemt.ir/kharatin/">روغن خراطین</a></strong> 100 درصد اصل

        -.:.-.:.-

        <a href="https://iemt.ir/"><strong>کانون طب ماندگار ابن سینا ایران</strong></a> - 1399/8/14
        روغن خراطینروغن خراطین - سلام امیدوارم روز سرشار از انرژی داشته باشید و البته کی خبر خوب بشنوید

        ممنون کلی برام مفید بود واقعا

        دلم نیومد کامنت نزارم و تشکر نکنم - ممنون ادمین - 1399/7/15
        brand cialis onlinebrand cialis online - Generic Viagra Testimonials ZorieRedlero https://cialiser.com/ - Cialis Cruila Can Amoxicillin Cure Blackheads erroft <a href=https://cialiser.com/#>Cialis</a> Adeddy Kamagra Gratis - 1399/6/24
        where can i buy cialis on linewhere can i buy cialis on line - Levitra For Sale On Ebay ZorieRedlero https://cialisse.com/ - buy cialis Cruila cialis and tinnitus erroft <a href=https://cialisse.com/#>cialis vs viagra</a> Adeddy Viagra 100mg Online Reputable Site - 1399/5/30

        درباره ما

          معرفی جاذبه های گردشگری ایران و جهان

        کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به torist بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.